info@
procesinbeeld.nl |
VOORBEELDEN,
WAAR
PinkRoccade (inmiddels via Getronics
onderdeel van KPN))
Bij PinkRoccade heeft Loes van den Brandt onder andere gewerkt als
teamleider op de helpdesk van Shell (SIEP Rijswijk) (11 medewerkers). In het
jaar van haar teamleiderschap besloot Shell de helpdesk te verplaatsen naar
Engeland, zodat één centrale helpdesk ontstond voor de Shell-vestigingen in
alle landen. Onder leiding van Loes is de kennis van de helpdesk uit
Rijswijk overgedragen aan de nieuwe helpdesk in Engeland, naar volle
tevredenheid van de toenmalige manager en de nieuwe helpdesk in Engeland. In
het transitieproject zijn alle medwerkers van de helpdesk betrokken en zijn
faciliteiten geschapen om de overgang voor de Nederlandse gebruikers zo goed
mogelijk te laten verlopen.
Een ander project waarin procesvernieuwing centraal stond was een project
bij UUnet (World Com). Het betrof een internationaal operend team met
medewerkers in Nederland, Duitsland en Engeland. De wens was te komen tot
een eenduidig logistiek proces voor de bouw van servers wereldwijd.
Door met de verschillende afdelingen en projectleiders te praten zijn
werkwijzen en knelpunten geanalyseerd en is gekomen tot een eenduidige
werkwijze. Het proces en de procedures zijn beschreven en aangevuld met een
praktische projecttemplate, waardoor het proces nog beter ging lopen.
Terug naar de andere referenties
|
ONDERWIJS |